Chcete schudnúť? Prinášame Vám 10 rád ako na to

Leto sa už nezadržateľne blíži, čo v praxi znamená, že posilňovne sa zapĺňajú ľuďmi, ktorí to v zime trošku prehnali a chcú byť do prázdnin fit. To, že teplejšie mesiace prichádzajú vidieť aj na sociálnych sieťach, ktoré sú už teraz zaplavené informáciami o tom, ako idú ľudia chudnúť. Chcem schudnúť je častou požiadavkou a my Vám samozrejme chceme toto snaženie uľahčiť, a preto Vám poradíme desať tipov ako schudnúť.

Chcem schudnúť ale ako začať?

Základom je úprava stravy a pohyb. Mnohí ľudia tvrdia, že základom chudnutia je začať cvičiť. To však nie je pravda. Je veľa ľudí, ktorí dokázali znížiť svoju hmotnosť aj napriek tomu, že necvičili. Základom úspechu je totiž upraviť svoj jedálniček. V prvom rade je dôležité pri úprave svojho jedálneho lístku z neho vyhodiť potraviny obsahujúce bielu múku. Najlepšie je však úplne vynechať akékoľvek pečivo. Ďalej je účinné zdržiavať sa konzumácie sladkostí, červeného mäsa a alkoholických nápojov. Všetky tieto potraviny, ktoré ste vyhodili nahraďte radšej ovocím a zeleninou, celozrnným pečivom a orechmi.

Chcem schudnúť poďme nato:

Začnite cvičiť. Áno, môže sa to zdať ako klišé, ale pravidelné cvičenie pri chudnutí naozaj pomáha. Každodenné, minimálne 20 minútové cvičenie zrýchli váš metabolizmus, čo zvýši šancu na schudnutie.

Motivácia. Keď už sme pri tom cvičení, dôležitá je taktiež motivácia. Ak to totiž so svojím cvičením vzdáte už po prvom týždni, nemôžete čakať pozitívne výsledky. Preto si teda dookola predstavujte ako skvelo bude vyzerať vaše telo, keď bude o pár kíl ľahšie.  

Neprežeňte to so soľou .Soľ nad zlato! Táto veta z legendárnej rozprávky je stále pravdivá, no ani s týmto “zlatom” by sme to rozhodne nemali preháňať.  Soľ totiž na seba viaže vodu, takže ak to s ňou preženiete je viac než pravdepodobné, že sa dočkáte vyššej hmotnosti.

Po šiestej hodine večer sa neprepchávajte. Ak ste zvykli večer vyrabovať celú chladničku, pri chudnutí na to rýchlo zabudnite. Odporúčame teda po šiestej hodine večer už jedlu dať radšej pokoj.

Konzumujte viackrát za deň. Ak to s chudnutím myslíte skutočne vážne, mali by ste svoje stravovacie návyky upraviť tak, aby ste jedli menšie porcie minimálne päťkrát za deň.

Nehladujte. Chcete schudnúť, to však ale neznamená, že musíte hladovať. Potravu totiž ľudské telo jednoducho potrebuje. Niekedy sa teda nebojte dopriať si aj niečo nezdravé.

Buďte pozitívne naladený. Ak sa Vám podarí schudnúť čo i len jedno kilo, nebojte sa pochváliť. S pozitívnym prístupom ide totiž všetko ľahšie. Nejdeme predsa pri požiadavke chcem schudnúť cez mrtvoly, no nie?

Sústreďte sa na jedlo a na nič iné. Možno sa to bude zdať divné, ale je to tak. Keď budete najbližšie jesť, sústreďte sa len na to. Žiadna televízia, internet ani rádio. Všetky tieto vonkajšie vplyvy totiž spôsobia to, že pohlcete viac jedla, ako je treba.

Pite viac vody a hlavne pravidelne. Pravidelný pitný režim je pri chudnutí veľmi dôležitý. Pitím vody sa vám totiž zlepší metabolizmus. Nemáme však na mysli sladené nápoje, ale obyčajnú čistú vodu. Ak teda spojíte správny pitný režim so správnou stravou, máte vyhraté.

 

 

YOUR COMMENT